SLIDER POSTÓW - WERSJA 3

Cytaty z Kubusia Puchatka


Cytaty_kubuś_puchatek_milne

Bombardowani całymi dniami Sprawami Najwyższej Wagi, przystańmy na chwilę i wspomnijmy Najwspanialszego Misia Świata, bo to Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka.

18 stycznia 1882 narodził się jego twórca - Alan Aleksander Milne. Data jego urodzin jest obecnie równocześnie świętem brzuchatego misia. Pierwsza książka o jego przygodach ukazała się 14 października 1926, a Kubuś-który-bardzo-lubi-miodek wkrótce stał się ukochanym bohaterem dzieci na całym świecie. Ten sympatyczny niedźwiadek nie tylko przeżywa różne przygody i poznaje sympatycznych przyjaciół, ale jest też autorem wielu złotych myśli.

Alan Milne napisał Kubusia dla swojego synka Christophera, czyli kubusiowego przyjaciela, Krzysia. Ale to nie jest książka tylko dla dzieci. A te cytaty - to mądre myśli dla mnie, dla Państwa, dla wszystkich:


***

„Jeżeli osoba, z którą rozmawiasz, zdaje się Ciebie nie słuchać, bądź cierpliwy. Być może ma po prostu mały kłaczek w uchu.”

***

„– Jaki dziś dzień? – zapytał Puchatek.
– Dziś – odpowiedział Prosiaczek. Na to Puchatek:
– To mój ulubiony dzień.”

***

„Sztuka dawania podarunku polega na tym, aby ofiarować coś, czego nie można kupić w żadnym sklepie.”

***

„– Powiedz, Puchatku – rzekł wreszcie Prosiaczek – co ty mówisz, jak się budzisz z samego rana?
– Mówię: „Co też dziś będzie na śniadanie?” – odpowiedział Puchatek. – A co ty mówisz, Prosiaczku?
– Ja mówię: „Ciekaw jestem, co się dzisiaj wydarzy ciekawego”.
Puchatek skinął łebkiem w zamyśleniu.
– To na jedno wychodzi – powiedział.”

***

„Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić.”

***

„- Puchatku!
– Co, Prosiaczku?
– Nic – rzekł Prosiaczek, biorąc Puchatka za łapkę. – Chciałem się tylko upewnić, czy jesteś.”

***

„Dzień spędzony z Tobą to mój ulubiony dzień. Więc dzisiaj jest mój nowy ulubiony dzień.”

***

„Trochę uwagi i trochę myślenia o innych robi różnicę.”

***

„- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?
– Nic wielkiego. – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.”

***

„– Kubusiu, jak się pisze miłość?
– Prosiaczku, miłość się nie pisze, miłość się czuje.”

***

„To prawda….- mruknął Puchatek, spoglądając w lustro i klepiąc się po brzuszku. – Nie liczy się rozmiar. Liczy się puchatość!”

***

„Obiecaj, że nigdy nie zapomnisz mnie, bo gdybym wiedział, że tak będzie to nigdy bym nie odszedł”

***

„Jestem szczęściarzem, bo mam kogoś, kto sprawia, że ciężko jest mi powiedzieć ‚do widzenia’…”

Cytaty_kubuś_puchatek_milne


Jeżeli pomogłam lub zaciekawiłam proszę polub mnie na FB